سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه گردو تازه تهیه کنیم و تازه نگه داریم؟

معولا خانواده های ایرانی اوایل پاییز مصرف گردوی یک سال خود را خریداری می کنند به همین دلیل همواره دغدغه تازه نگه داشتن گردو های خریداری شده را دارند در ادامه این مقاله درباره نحوه تازه نگهداشتن گردو با پوست توضیح بدم و به طور کلی نگه داری گردو با پوست تازه به منطقه جغرافیایی و میزان رطوبت منطقه وابسته است.

مناطق خشک

در مناطق خشک و گردو با پوست را توی توری یا پارچه متقالی قرار دهید و در اتاقی خشک و خنک آویزان کنید. دقت کنید تهویه اتاق باید مناسب باشد و همچنین هوا از زیر کیسه گردو رد شود. مثلا گونی را به دیوار آویزان نکنید چون ممکن است نم بکشد. گردو ها در معرض نور مستقیم آفتاب هم نباشند.

در مناطق مرطوب

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که رطوبت هوا بالاست، باید توجه داشته باشید که حتما حتما گردوی کاملا خشک بخرید. اگر گردویی که می‌خرید تر باشد، زود کپک می‌زند و خراب می‌شود.
در مناطق مرطوب، گردوهای خشک را در پارچه متقالی گذاشته و داخل یخچال نگهداری کنید.

چگونه مغز مغز گردو را سفید کنیم؟

برای بیشتر افراد معز گردوی سفید جذاب تر استو حاضرند مبلغ بیشتری برای آن بپردازند. با انکه قیمت مغز گردو سفید از تیر بیشتر است، باید در نظر داشت که لزما کیفیت مغز گردو به رنگ آن وابسته نیست بلکه بیشتر از همه طعم و میزان چرب بودن گردوست که کیفیتش را تعیین می کند. به همین دلیل مغز گردو خورشتی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع مغز گردو است.

چرا مغز گردو سیاه می شود؟

سیاه شدن مغز گردو می تواند علت های مختلفی داشته باشد؛ شاید مهمترین علت آن نژاد گردو باشد برخی نژا های گردو سیاه تر از دیگری هستند البته همانطور که گفته شد این به معنای کیفیت پایین تر نیست.

از دیگر عوامل می توان به نحوه خشک کردن و چیده کردو اشاره کرد؛ اگر گردو رو دیر از درخت بچینید یا دیر از پوست سبز جدا کنید رنگشون تیره می شود.

چکار کنیم مغز گردو سفید شود؟

برای سفید کردن مغز گردو دو روش کلی وجود دارد که یکی برای مقادیر زیاد و استفاد های صنعتی مناسب است و دیگری برای مقدار کم گردو و استفاده در منزل:

روش اول: روش اول استفاده از ماشین آلات صنعتی هستش که ب صورت مکانیزه پوست رویی مغز گردو رو جدا می کنه و مغز گردو هایی سالم تحویل می دهند.

روش دوم: در این حالت مغز گردو را داخل اب یا اب نمک ولرم می اندازند تا پوسته رویی ان جدا شود. وقتی پوست رویی آن جدا شد، لایه زیرین آن که اصطلاحا به آن فیله می گویند نمایان می شود. فیله مغز گردو سفید تر از پوست آن است و با این کار مغز گردو هایی سفید خواهید داشت.

این روش برای استفاده در منزل و مقادیر کم گردو مناسب است. با این کار می تواند برا صبحانه گردو هایی سفید و چشم نواز داشته باشید.

امیدوارم لذت برده باشید از این مقاله و کامنت فراموش نشه