سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بو دادن پسته خام

بو دادن پسته خام

پسته بو داده به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و سالم بوده و افزودنی خوبی برای سالادها، تهیه آجیل مخلوط و برخی خوراکی‌ها است. پسته را می‌توان به راحتی در فر یا ماهی تابه بو داد. بنابراین می‌توانید پسته خام را تهیه و خودتان در منزل بو دهید. بو دادن پسته خام دو مزیت عمده دارد. نخست این‌که امکان تقلب در پسته خام کمتر است، زیرا پسته درصورتی که مانده باشد بوی کهنگی گرفته و بو دادن آن می‌تواند مشکل را تا حدی برطرف کند. این اثر بودادن آجیل به افرار بی‌وجدان این فرصت را می‌دهد که آجیل‌های مانده خود را به مردم قالب کنند. دوم اینکه اگر پسته  در دما و مدت زمان زیادی تفت داده شود ممکن است اکریل‌آمید در آن ایجاد شود که برای سلامتی بدن خطرناک است. بنابراین بودادن پسته در خانه این احتمال را کاهش می‌دهد. ما در گذشته نیز طرز بو دادن بادام زمینی را برای شما تهیه کرده بودیم.

 

البته اگر زمان کافی برای بودادن پسته ندارید می‌توانید از اینجا اقدام به خرید پسته تازه کنید.

 

بو دادن پسته در فر

1- برای صرفه جویی در زمان، پسته‌ها را در فر تفت دهید. اگر تصمیم دارید بیش از نصف پیمانه (120 میلی‌لیتر) پسته تفت دهید، از فر استفاده کنید. فر به شما این امکان را می دهد تا مقدار بیشتری پسته را تفت بدهید. سینی فر را در وسط فر قرار دهید. اگر تصمیم دارید مقدار بیشتری پسته بو دهید می‌توانید از دو سینی استفاده کنید.

 

تفت دادن پسته (1)

2- فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. معمولاً پیش‌گرم کردن بیشتر اجاق‌ها به حدود 15-20 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

تفت دادن پسته (2)

3- پسته‌ها را روی سینی فر پهن کنید. طوری آن‌ها را روی سینی پخش کنید که کاملا در سینی توضیع شده و روی هم قرار نگیرند. مهم است که مطمئن شوید هیچ یک از پسته‌ها روی یکدیگر را نمی‌پوشانند، زیرا در غیر این‌صورت درست برشته نمی‌شوند.

 

تفت دادن پسته (3)

4- می‌توانید سینی را با یک کاغذ روغنی بپوشانید تا در صورت تفت دادن، پسته‌ها از روی سینی به راحتی جدا شوند.

 

 

5- پسته‌ها را به مدت 6 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که عطر تفت داده‌شدن آن‌ها به مشام برسد در فر قرار دهید.. پسته‌ها را در طول زمان تفت دادن چندبار هم بزنید تا به‌صورت یکنواخت بوداده شوند. حداکثر زمان لازم برای بو دادن پسته در فر 8 دقیقه است.

 

6- هرگاه پسته‌ها کمی قهوه‌ای شوند یا بوی آن‌ها به مشام برسد آماده شده‌اند. برای اطمینان از آماده شدن پسته‌ها می‌توانید یکی دو تا از آن‌ها را امتحان کنید.

 

7- اجازه دهید که پسته‌ها خنک شوند. خنک شدن پسته‌ها حدودا به 15 تا20 دقیقه زمان نیاز دارد. هنگامی که پسته‌ها خنک شد می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف هوابند نگهداری کنید.

 

تفت دادن پسته (5)

بو دادن پسته در ماهیتابه

اگر مقدار کمی پسته برای تفت دادن دارید از یک تابه استفاده کنید. تابه برای تفت دادن مقادیر کم پسته ایده‌آل است. در ماهی تابه، پسته در مقادیر کم را به سرعت می‌توان تفت داد.

 

1- یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط اجاق گاز ??قرار دهید. از ماهی تابه‌ای که پهن و دارای کناره‌های بالا آمده است استفاده کنید تا پسته از ظرف بیرون نریزد. مطمئن شوید که تابه دارای روکش نچسب باشد تا پسته به ظرف نچسبد. در این‌صورت نیازی به اسپری روغن یا چرب کردن تابه ندارید.

 

تفت دادن پسته (7)

2- پسته ها را در تابه بریزید. طوری آن‌ها را روی تابه پخش کنید که کاملا در تابه توضیع شده و روی هم قرار نگیرند. بررسی کنید که پسته‌های درون ماهی‌تابه روی هم قرار نگرفته باشند.

 

تفت دادن پسته (6)

3- مدام آن‌ها را هم بزنید تا نسوزند. هم‌اینکه که شروع به تفت دادن کردید، بالای اجاق بایستید و با قاشق یا کفگیر آن‌ها را به هم بزنید. می‌توانید تابه را با دست روی اجاق بچرخانید. در این‌حالت تابه زیاد داغ نمی‌شود و کیفیت پسته بوده داده بهتر می‌گردد.

 

 

4- پس از این‌که پسته‌ها به رنگ قهوه‌ای روشن درآمدند، آن‌ها را از تابه خارج کنید. این‌کار بسته به حرارت اجاق گاز ممکن است به 6 تا 8 دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

 

5- اجازه دهید که پسته‌ها خنک شوند. خنک شدن پسته‌ها حدودا به 15 تا20 دقیقه زمان نیاز دارد. هنگامی که پسته‌ها خنک شدند می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف هوابند نگهداری کنید.

 

منبع بو دادن پسته خامhttps://7maghz.com/roasting-raw-pistachios/